Historie

     Firma Firestone psala historii v oblasti vzduchového pérování. První vzduchové systémy začala používat v sektoru osobních vozidel. Historicky první montáž byla v Indianě provedena v roce 1935 na vozidlo Plymouth. Následně od padesátých let pronikal vzduch v rámci odpružení do sektoru výroby autobusů značky "General Motors buses". Dalším a významným krokem bylo využití systémů vzduchového pérování při stavbě luxusních osobních vozidel. Vzduchové pérování se stává v této třídě standardem a využívají ho téměř veškeří výrobci "Luxusu". Firestone se stává automaticky světovou jedničkou a má velký náskok v použité technologii. Počátkem sedmdesátých let minulého století přichází výrobce s myšlenkou nahradit ocelové pružení celovzduchovým systémem. Zpočátku se výrobce setkával s argumenty ohledně případné poruchovosti či vyšší ceny, nicméně se opět potvrdil fakt, že se jednalo o dobré rozhodnutí a nyní sami můžeme posoudit jaký je vlastně poměr využití vzduchového pérování při stavbě těžší přívěsové, návěsové techniky a novodobých nákladních automobilů. 
 
     Náš sektor, ve kterém se nalézáme vznikl v podstatě na základě volnočasové aktivity a zábavy. Uživatelé lehkých užitkových vozidel - karavanů hledali cestu, jak zvýšit užitný komfort a zároveň zlepšení jízdních vlastností jejich mazlíčka. Firestone opět jako první přichází s novým systémem a to přídavným vzduchovým pérováním. Tento systém je unikátní tím, že při aplikaci využíváme stávající pružení vozidla, tak jak bylo navrženo výrobcem. Originální odpružení je doplněno přídavným systémem a uživatel získá potřebné benefity. Kromě uživatelů tzv. Kemprů, tato novinka oslovila i řadu uživatelů populárních "Amerických" Pick-upů. Opět můžeme s klidem říci, že devadesátá léta byla ve znamení standardizace přídavných systémů pérování po celých USA a následně proniká i na další kontinenty, speciálně Austrálie, Evropa. Tyto systémy jsou historicky známi pod různými výrazy jako např. Semi-air, Ride-rite, R4Tech, Coil-rite, Level-rite, Full-air.
     Následným krokem a vlastně i očekávaným vyústěním této situace je penetrace produktů do komerčního sektoru lehkých užitkových vozidel, kde vzduchové pérování plní podpůrnou činnost přepravcům speciálně u dálkové přepravy zboží a neposlední řadě i osob. V devadesátých letech došlo i k rozdělení trhu a kompetencí zástupců firmy Firestone. Po vzájemné dohodě došlo k vytvoření separátní firmy - Drive-Rite, která sídlí v Irsku a zabývá se samotnou výrobou a distribucí systémů vzduchového pérování Semi-air, Full-air, Coil-rite a ovládání Intelliride do celé Evropy, Afriky a Jižní Ameriky. Firma Drive-rite pracuje na základě dlouhodobých obchodních vztahů a vybírá si ke spolupráci perspektivní partnery a následně je podporuje při tvorbě obchodní a servisní sítě.

Jak vzniká taková sada Semi-air?
     Výrobce Drive-Rite úzce spolupracuje s výrobci vozidel (OEM) a řeší společně případný design nových sad. V praxi to znamená, že každá sada je primárně navržena na daný typ vozidla jisté značky. Pro montáž jsou vždy využívány specifické ocelové konzole, které jsou povrchově chráněny a vzduchové měchy pouze značky FIRESTONE.
Přídavné sady Semi-air se vkládají mezi rám vozidla a jeho nápravu. U současných sad montáž nevyžaduje dodatečné úpravy jednotlivých dílů či vrtání do podvozku.
Samotné ovládání systémů pérování nabízí širokou paletu možností, počínaje externím vstupem vzduchu, konče několika variantami použití kompresorů s ovládáním celé nápravy či jednotlivými koly, které jsou manuální či elektronické. Vždy záleží na konkrétním požadavku uživatele.